Monday, March 16, 2009

BINATANG PELIHARAAN SAYA




Saya ada seekor anak kura-kura yang comel.Saya namakannya TOI.TOI suka berenang dan bertenggek di atas batu.TOI makan dua kali sehari,makanannya pula saya beli di kedai.Setiap hari saya membersihkan dan menukar air di dalam akuarium TOI.Setiap kali akuarium
dibersihkan TOI amat gembira dan berenang-renang di dalam air.
Ada masanya saya membebaskan TOI merangkak di ruang tamu rumah.Kalau mengikut cerita kura-kura adalah binatang yang berjalan lambat,tapi setiap kali saya melepaskannya, TOI begitu pantas merangkak dan terus merangkak melarikan diri.Apabila kura-kura saya sudah besar nanti saya akan pindahkannya ketempat yang lebih luas supaya TOI boleh hidup lebih selesa.Saya sayangkan kura-kura saya.Sebab itulah saya menjaganya dengan baik dan sentiasa menjaga kebersihannya.

No comments:

Post a Comment